Hi guys! Emily hier, ik ben een DM voor het spel DND en heb het al enige tijd niet meer geDM’d (druk schema enzo), maar wil er weer terug inspringen.
Ik zoek mensen die graag DnD (5e) spelen, of die interesse hebben om het spel te leren kennen. Als je nu zoiets hebt van: ‘Goh, ik ken dat spel wel van ____ tv show/serie, maar heb eigenlijk geen idee wat het is...’ Kijk dan even deze handig video om te kijken of je het wat vind:
We beginnen gewoon simpel met een oneshot (eenmalig spel), waarna je kan zien of je het wat vind of niet. Sowieso gaat hier een session 0 aan vooraf want: 1. we moeten eerst bespreken wat voor thema’s in het spel wij ons wel of niet fijn meevoelen, 2. we een paar table-rules bespreken, zoals respecteer elkaar en elkaars keuzes, wie praat er wanneer, en roleplaying geeft inspiration (als dit alles je niks zegt, no worries, daar is die sessie 0 voor ), en het belangrijkste, 3. character creation.
Het spelen van DnD is geheel gratis, ik speel graag via Discord en Roll20 (bij beide kan je gewoon een gratis account hebben). En voor nieuwe mensen leg ik graag uit hoe alles in zijn werking gaat. DnD is officieel een Amerikaans spel, dus veel terminologie is in het Engels, maar laat dat je niet stoppen, we vertalen veelal alles en zullen ook gewoon in het Nederlands spelen.
Lijkt dit je wat of heb je vragen? Laat het weten in de comments!